Thursday, 25 July 2013

Semoga Allah pertemukan 'kita' dalam Keadaan yg Baik


Assalamualaikum...Alhamdulillah hari ni Allah masih lagi memberi kita cahaya untk berjalan atas muka bumiNya ini..

Rasa nya tak lama sangat update entry ari tu...tup tup dah ada idea...hmm

" okay ari ni kita cakap mat saleh sikit la"
Today i have something to dedicate for the one who i dont even know...i dont know who is he..and either he is still life or not..its God's plan...i am just His servant...
 Bismillahirrahmanirrahim
                       

 Handle you with care,
is the way i treat u,
the way i appreciate you,
the way i thanked to Allah for giving me you...
to have you,
to guide me into Jannahtullah..insyaAllah..

The only reason why i am avoiding you,
Just to be the best for you,
i wanna you to know that i kept this love for you...
The one  who loved you and only you..
I want you to be happy,
i want you to be lucky,
Because i want you to be the first who i loved the most for the first time...and hopefully only you..

Avoiding you and other men...
not because i hate you...
as i mentioned before,
this is the way i apppreciate you
And to be how grateful i am to our Lord..
He gives me everything..
and one day , He will give me a better person, as my zauj...
who can lead me to Him...

" Aku tidak tahu di mana keberadaan mu...tapi andainya engkau jodoh ku..andai di ats muka bumi ini kita bertemu..pimpinlah aku ke syurga..andai nya..tidak ku temukan dirimu..tunggu aku di pintu syurga Allah"
                 

wallahualam..



Sunday, 21 July 2013

Aku Tidak Sempurna

                             
     
      Alhamdulillah ya Allah . Kau beri lagi kesempatan hambaMu yg hina ini unt jumpa balik dgn bulan mulia Mu..
Kau kurniakan aku sahabat yg baik, yg sentiasa memimpin aku ke syurga InsyaAllah.
Allah ,walaupun aku x sealim mana-mana muslimah tapi jauh di sudut hati , aku ingin mencintai Mu dng lebih dalam..Jauhkan aku dari cinta manusia yang hanya sia sia di dunia ini....Diri ini sering kali tertipu dgn permainan dunia ini, tapi sungguh diri ini akan sedaya upaya menyimpan 'cinta ' ini untuk seorang lelaki yg telah Kau tetapkan untuk ku ya Allah..

Aminnn
 Assalamualaikum sahabat! apa kabar hati...semalam setelah mendgr tazkirah dr ustaz,betapa kasihan nya pada saudara seislam kita di timur tengah sana..semenjak masuk ke UPM ni, jarang skali nak dgr berita atau ape ape hal ,tgok brita ke ape ke...tu yg 'eh, ye ke mesir tgh bergolak?' MasyaAllah...jahatnya aku...saudara sendiri menderita pon xtau..bukan nak tanya kabar ke ape...kirim doa lagi la x kan...zalimnya..Kesian nya wahai saudara ku..

Nak tahu x dulu...saya memang ingin sangat menjadi doktor...alhamdullillah samapai sekarang cita - cita ini masih kekal dalam hati ini...Moga Allah redha..niat nak jadi doktor kalau boleh nanti nak pegi Gaza mcm org lain ...nak tolong adik -adik kat sana..kesian dieorg ...sapa lagi sanggup nak tolong dieorng...semua org takut kene bom...apalagi dieorng...keluar rumah je sering kali dihantui oleh senapang dan mcm2 lagi..Tapi cuba tgok kita kat Mlaysia...Bersyukurkan...tapi jangan lupa ini adalah salah satu ujian buat kita jugak...kita harus sentiasa bersyukur ,jgn mudah bersenang hati kerana Allah berkuasa untuk tarik balik rezeki tu...
Jangan lupa ye doakan adik adki kita kat sana..sesungguhnya kita ini tiada apa apa yg hendak diberi melainkan doa seorang muslim kepada muslim yg lain

Sebenarnya saya tulis entry ini untuk berkongsi cerita,..insyaAllah mendapat pengajaran bersama,,amin...Berkaitan lelaki dan perempuan duduk sebelah sebelah tanpa rasa apa apa...Mustahil lah kan kalau lelaki dan perempuan duduk bersebelahan tanpa rasa apa2..Sahabat saya bercerita kpd saya bahawa ada seorang lelaki yg gemar duduk sebelah perempuan...bukan setakat dekata sahaja tetapi sangat rapat...astaghfirullah...Dalam hati saya berkata...'apo kono dgn ekau ni nak dekat dekat ngn pompuan?"

 Wahai lelaki...dengar ye..x semua perempuan suka diperlaku kan macam itu...mereka akan merasakan bahawa maruah mereka bagai di hujung tanduk..terasa seperti x selamat..namun bagi sesetengah orng mereka lebih gemar berdampingn dgn jantina yg berlainan...mungkin itu kebiasaan mereka .itu terpulang kepada individu itu sendiri..saya juga x lari dari semua ini..
Tapi kalau boleh sebagai seorng wanita..lebih baik kita menghindari drpd duduk berdekatan dgn yg berlainan jantina...bagi saya ia nya lebih secure mungkin...wallahualam.

" tapi kalau dia dah duduk dekat ita takkan kita nak bangun lari cam tu je..."
Mana kita nak kecik kan hati dia ke...menjarakkan diri kita dr maksiat..?"
lebih baik biarka dia berkecil hati supaya dia belajar memahami kita..
Ye bukan wanita bertudung labuh sahaja yg menitik beratkan hal ini...gadis biasa jugak ada yg sangat menitik beratkan hal ini...Walaupun sy bukan dari sekolah agama dan tidak lah memakai tudung labuh, tp saya akan berasa ensecure apabila duduk berdekatan dgn lelaki..takut mungkinn..tapi adakalanya TERPAKSA..

Jadi ...sebenarnya kita x boleh bertindak mengikut suka hati kita je sahabat sahabat...orang lain pon ada perasaan...jangan diinjak perassan dan maruah orang lain...dan perasaan kita tak sama dgn orang lain ingat itu...
InsyaAllah ,,assalamualaikum
asif..