Friday, 27 September 2013

Hinanya Aku !







Dushhh !!!!

Awww…nah amik kau…!

Bila Allah bagi ujian baru nak ingat dia…

Selama ni kau bersenang lenang dgn dunia tak ingat pulak kat Dia padahal Dia yg bagi kau segalanya..

Pikir punya pikir punya pikir…aku ni sebenarnya sombong dengan Allah..Jahat nya aku selama ni..

Allah tengok , perhati je aku tanpa Dia turun kan aku apa apa musibah….Tapi “Dushhhh !!” sekali Dia uji…bengggggg !!!! baru kau nak sedar…

Manusia apa kau ni???!!!

Tak reti bersyukur..

Allahh !

Maaf !!

Aku leka ! Aku Alpa ! Aku hina ! Aku pendosa !

Aku sedar akan syurgaMu….tapi mungkin aku mengandaikan bahawa syurga itu memang diciptakan untuk org islam…

Sebab aku lupa…

Syurga ada banyak tingkat…

Aku nakk duduk kat tingkat paling atas…

Sebab…sebabkan kat dunia…aku bukanlah seseorang yg dipandang tinggi…harta pon jauh lagi untuk org 
lain hormat...miskin hina je aku ni…

Aku nak juga rasa jadi org bangsawan ni…

Kat dunia ni memang dah tak boleh la kann,,

Tapi aku lupa yg syurga yg tertinggi itu adalah yg paling mulia…

Tapi…hmmm klau kau mcm ni je jangan harap laaa~~~

Sampai bila bila pon kau akan sentiasa ada kat bawahh…” jangan nak berangan la”

Syurga yg paling tinggi tu mesti lahh mahal…duit kita nnt pahala kita…

“elehh cukup ke pahala kau nak masuk situ??”

“tak cukup sebab aku ni hamba Dia yg lansung tak tahu nak bersyukur” L

Kadang kadang aku terlupa yg kita ni ,hidup kita ni…untuk akhirat nnt…

Kau cari kejayaan kat dunia ni tapi akhirat??? Kau lupa…” Ye aku lupa! Sebab aku ni hina…!! Jahat kejam!!! “

Allah tapi kenapa Kau masih beri aku peluang??

Allah…sesungguhnya semakin Kau memberikan aku peluang semakin aku merasa yg aku masih berpeluang untuk ‘book’ tingkat syurga yg  paling atas’’

Walaupun aku ni bukan siapa siapa..

Hanya seorng manusia je…

Yang Hina..takbur … sombong ..!

Asif Ya Allah

No comments:

Post a Comment