Friday, 27 September 2013

Hinanya Aku !







Dushhh !!!!

Awww…nah amik kau…!

Bila Allah bagi ujian baru nak ingat dia…

Selama ni kau bersenang lenang dgn dunia tak ingat pulak kat Dia padahal Dia yg bagi kau segalanya..

Pikir punya pikir punya pikir…aku ni sebenarnya sombong dengan Allah..Jahat nya aku selama ni..

Allah tengok , perhati je aku tanpa Dia turun kan aku apa apa musibah….Tapi “Dushhhh !!” sekali Dia uji…bengggggg !!!! baru kau nak sedar…

Manusia apa kau ni???!!!

Tak reti bersyukur..

Allahh !

Maaf !!

Aku leka ! Aku Alpa ! Aku hina ! Aku pendosa !

Aku sedar akan syurgaMu….tapi mungkin aku mengandaikan bahawa syurga itu memang diciptakan untuk org islam…

Sebab aku lupa…

Syurga ada banyak tingkat…

Aku nakk duduk kat tingkat paling atas…

Sebab…sebabkan kat dunia…aku bukanlah seseorang yg dipandang tinggi…harta pon jauh lagi untuk org 
lain hormat...miskin hina je aku ni…

Aku nak juga rasa jadi org bangsawan ni…

Kat dunia ni memang dah tak boleh la kann,,

Tapi aku lupa yg syurga yg tertinggi itu adalah yg paling mulia…

Tapi…hmmm klau kau mcm ni je jangan harap laaa~~~

Sampai bila bila pon kau akan sentiasa ada kat bawahh…” jangan nak berangan la”

Syurga yg paling tinggi tu mesti lahh mahal…duit kita nnt pahala kita…

“elehh cukup ke pahala kau nak masuk situ??”

“tak cukup sebab aku ni hamba Dia yg lansung tak tahu nak bersyukur” L

Kadang kadang aku terlupa yg kita ni ,hidup kita ni…untuk akhirat nnt…

Kau cari kejayaan kat dunia ni tapi akhirat??? Kau lupa…” Ye aku lupa! Sebab aku ni hina…!! Jahat kejam!!! “

Allah tapi kenapa Kau masih beri aku peluang??

Allah…sesungguhnya semakin Kau memberikan aku peluang semakin aku merasa yg aku masih berpeluang untuk ‘book’ tingkat syurga yg  paling atas’’

Walaupun aku ni bukan siapa siapa..

Hanya seorng manusia je…

Yang Hina..takbur … sombong ..!

Asif Ya Allah

Thursday, 19 September 2013

Indahnya kalau awk senyum!


Bismillahhirahmanirrahim...





Senyumlah walau sepahit mana pun ujian,

Tatkala kita sedih…pasti ada mereka yg lebih menderita daripada kita…

Senyumlah sebagai penawar duka mu sahabat…

Kerna senyum itu membuatkan wajah mu kelihatan indah..

Jiwamu kelihatan tenang…walau kau diuji dgn pelbagai masalah..

Senyum itu sedekah…

Semiskin mana pun kita ,

Kita masih bias member sedekah iaitu senyuman..

Lihat betapa baiknya  Allah..

Semiskin mana pun hambaNya..

Dia yg Maha Pemurah masih mengurniakan kita selirik senyuman yg nescaya dapat menyejukkan mata mereka yg memandang…

Andai datang kepadamu seseorang yg tidak dikenali…senyumlah…

Tak salah pun kannn…

Senyum itu indah wahai sahabat…

Rasulullah juga sering senyum…

Mesti indahkan kalau kita sendiri dapat melihat Rasulullah senyum…

Tapi apa kan daya kita…

Kita ini umat akhir zaman…

Baginda hanya meninggalkan kita dengan dua harta yg bernilai sahaja iaitu Al Quran dan sunnah..

Sahabat…

Diri ini penuh dengan dosa..

Dosa lampau yg kalau diingatkan memang tidak akan mampu untuk melakar senyuman,

Tapi…

Betapa indahnya mereka yg senyum ini,

Dapat mengurangkan dosa InsyaAllah…

Aku tak mampu untuk jadi sehebat Khadijah, Fatimah..

Aku hamba Mu yg sangat sangat lemah..

Tapi terima Kasih Allah …

Kau mengurniakan aku senyuman.

Senyuman yg membuatkan hati ini gembira,,

Walaupun telah banyak dosa kulakarkan…

Tapi Kau tetap menghadiahkan senyuman buat ku..

Saturday, 7 September 2013

Cerita Perasaan ..

Assalamualaikum ...

                                        









Cinta  itu milik Allah ,

Cemburu itu juga kurnia Allah ,

Sakit itu ujian Allah ,

Sihat itu juga peringatan Allah,

Tapi terkadang kita terlupa..kita lalai mengingatiNya,

Sahabat – sahabat tahu tak perasaan ,hati kita ,cinta kita Allah yg pegang..?

Apabila timbulnya perasaan cinta itu, kita kena sedar yg Allah sedang menduga kita..

Bagi remaja berusia 18 tahun semacam saya ini..kalau saat ini Allah hadirkan cinta..

Dia mungkin untuk menduga keimanan saya dan rakan – rakan yg lain…

Hanya sekadar peringatan utk hambaNya yg bernama manusia..

Cinta seusia muda ini bagi sy mmg “cinta monyet”

Lainlah kalau pasangan itu bertekad untuk menjadikan gadis itu sebagai isteri ..

Jadi ,teruskan..

Tapi berdasarkan apa yg saya pernah baca,,

Remaja seusia kita ini  masih banyak waktu ,kerana kita belum lagi meneroka setiap isi alam  ini untuk 
menjadikan kita lebih matang..

Namun begitu…jangan pula kita jadikan cinta yg Allah berikan itu sebagai wadah untuk kita bersuka ria..

Keluar sana keluar sini dgn pasangan kita…

Itu bukan mencari keredhaan itu namanya tapi….mencari kemurkaan Allah..

Cinta itu suci kawan kawan ( padahal tak tahu pape pon pasal cinta)

Duhai Adam…andai engkau berkenan pada seorang gadis itu…dekatilah walinya…dan jauhilah dia..

Sungguh dia masih mempunyai ibu dan ayah…

JAngan kau ketepikan mereka kerana  nafsu mu semata –mata..

Jangan kau menghina Hawa dengan menjadikan mereka sebagai alat mainanmu…

Aku mohon padamu wahai kaum Adam..

Jangan kau injak maruah wanita …

Kerana kadang – kadang kami terlupa …

Itu jua salah kami…

Wahai Adam..andai satu hari , aku jatuh cinta padamu..itu kerana keimanan yg ada dalam diri mu..

Andai itu terjadi…aku akan menjauhi diri mu..Aku akan sentiasa mendekatkan diri ku pada Allah..

Yg melahirkan perasaan ini..

Aku cuba…

Dan andai suatu hari, diri mu menghilang..

Aku terima..kerana kau menghilang untuk mencari redha Allah..

Dan Aku akan mentarbiah diri ini untuk  sama sama berada di jalan Allah

Walaupun cara kita berbeza..

Dan kali ini aku bersyukur kerana Allah kurniakan aku dgn perasaan sebegini..

Perasaan yg sangat bersandar padaNya..

InsyaAllah Allah redha..Maaf sekiranya ada yg menyakitkan hati kalian..