Wednesday, 7 August 2013

Pergi Dah ?


Bismillahhirrahmanirrahim...

Salam kepada muslimin dan muslimat..
Terasa baru semalam je kan Ramadhan datang  bertandang dlm tahun ni...
Tiba-tiba hari ni dah hari last puasa...
Nak cakap seronok tapi dalam masa yg sama sedih..

Sebab apa yg aku buat selama Ramadhan ni..
Ramadhan tahun ni mcm kosong..
Tapi salah siapa?
Salah aku la...ye salah diri sendiri..
Sedar tak Allah bagi pinjam bulan Dia...bagi pinjam tau..
Bukan untuk saja-saja tapi untuk hambaNya..
HambaNya yg sering melupaiNya, selalu tak taat perintahNya..
Tapi betapa baiknya ALlah ...Dia bagi kita peluang..
peluang untuk muhasabah diri ...
peluang untuk dekat dengan Nya..
Sungguh Allah itu sangat baik..sangat sangat..
Tapi. maafkan aku Ya Allah andai Ramadhan kali ini aku sering lalai mengingatiMu,,

ye betul aku hambaMu yg x bersyukur..
TApi terima kasih Allah..
kerna saat saat akhir Kau lahirkan perasaan sedih apabila Ramadhan hendak berlalu..
Terima kasih Allah sebab menhadkan diri  ini daripada terus bersuka ria menyambut hari kemenagan..
sesungguhnya hari esok adalah hari raya yg paling sederhana pernah aku lalui..
terima kasih Allah Kau kurniakan kami sekeluarga dengan kesederhanaan,

Andai ini adalah Ramadhan terakhir ku Allah...
ampunkanlah aku...kerana aku belum sempat untu bertaubat pada Mu
Andai Kau masih memberi peluang lagi sekali pada hambaMu yg hina ini...
Akan ku manfaatkan Ramadhan yg mulia ini sebaik baik nya..

Allah maafkan hambaMu ini..
Saat seru Mu memnggil aku lalai dengan dunia,
Sungguh aku tidak percaya ia sedang berlalu...
Adakah Ramadhan gembira dengan layanan umat islam sepanjang keberadaan nya...
Andai nya ia pulang dalam kesedihan...ampun kan kamiii..kami hanya manusia , yg berdosa

No comments:

Post a Comment