Sunday, 25 August 2013

Hati kita ni ALLAH yang pegang>



Manusia,
Remaja,
Ye macam aku...seorang remaja,
Ramai org kata remaja lah zaman paling susah..
Tapi ramai juga yg kata zaman remaja lah zaman kita nak enjoy !

haaa..mana satu ni?
Ye paling susah sebab kita akan sentiasa diduga dgn pelbagai dugaan ,
Ye jugak ! andaikata kita terleka dgn keseronokan dunia..

Aku setuju masa remaja adalah zaman yg seronok..
Sebab zaman ni laaa kita nak kenal kenal orang kan..?
terutama yg lain jantina..
Betul..insan yang bernama lelaki..
atau dalam erti kata lain bercinta..
Memang manis..tapi tak manis dipandang orang..

Kawan-kawan kita jangan lupa,,hati kita ni ALLAH yg pegang..
rasa cinta ni Dia yg bagi
Cemburu? Dia jugak yg tiupkan..
Ini semua dugaan,
Dia nak duga kita laa..
Sebab Dia sayang kita..jangan salah sangka,
:)

Jadi memang tak salah lansung nak enjoy zaman muda muda,
Boleh sangat..pergilahh main bowling ke..karaoke ke( dengan yg sama jantina maybe better), 

Tapi jangan lupa pulak tanggungjawab wajib kita..ya , kadang kadang we need to release our stress..
Faham sebab kita sama-sama remaja..
Darah muda la katakan ..tapi selagi kita jaga hati,pandangan yg paling utama ikhtilat..insyaAllah..

Allah redha !
Ingat tau kawan..

Ehh..over topic plak..back tooo>>>>> da topic..

ALLAH yg pegang hati,,
Tapi kita kan dikurniakan akal fikiran...kalau ALLAH bagi kita perasaan tu,,andai ia bukan masa nya lagi...Itu ujian...Dia sebenarnya nak dekatkan kita denganNya..

Kawan-kawan, sebenarnya ALLAH rindu kita sangat !<3
Cinta itu normal..

Memang 'dia' sangat baik..
Aku hanya melihat 'dia ' dari jauh..
Solat tak pernah lekang dari surau..subhanallah..dalam hati " ada ke lagi lelaki yg begini..
'dia' sangat menjaga pandang..
'dia' sangat pendiam
'dia' hormat akan perempuan..
tapi...aku malu..kalau lahh 'dia ' itu jodohku..
sebab aku lansung tak layak dengan 'dia'
perasaan itu mmg ada..tapi insyaAllah aku masih mampu kawal..
aku bukan gadis bertudung labuh..aku seorng remaja biasa.pemakaian pon simple simple je..
Aku memang tak layak dengannya..

Jadi..aku sentiasa berdoa agar dipertemukan dgn jodoh yg dapat membimbing aku ..
agar layak berada di jannahMu..biarlah 'dia' menjadi dugaan yg kau hantarkan padaku agar aku lebih dekat padaMu..
Saat aku melihat 'dia',
Aku teringat padaMu ALLah ..
'dia' seolah olah memperingatkan aku padaMu..
Terima kasih ALLah..
Sedang hati ku x bisa sepenuhnya mencintaiMu..
ALLAH..
Kau datangkan 'dia' agar aku sentiasa mengingatiMu

Aku takkan mendekatinya ALLAH..
Aku menghormatinya ..
Aku ingin terlebih dahulu menjadi indah di mata Mu..
Terima kasih ALLAH..\perasaan ini Kau hadir kan saat aku lupa siapa yg paling layak aku cintai..
Sesungguhnya itu adalah Mu YA ALLAH..


JAdinya....
ALLAH kurniakan perasaan kasih sayang pada kita bukan untuk kita lalai dr Nya,,
Dia nak kita ingat siapa yg bagi kita perasaan itu...
Andainya ALLAH memberi kita perasaan cinta itu..
Berdoalah pada ALLAH..
Dan titiplah doa pada mereka mereka yg telah Allah kirimkan itu..
Sesungguhnya kita harus berterima kasih pada mereka juga...
Terima kasih sbb buat diri ini sedar ! 

# Alhamdulillah
                               
TQ ALLAH !

 

1 comment:

  1. in shaa Allah zal. jom sama sama kita berjihad ! jihad lawan nafsu :D

    ReplyDelete