Wednesday, 28 August 2013

Aku cuba..! Tapiii...









Andai satu hari ,

Allah memnaggil aku..

Sudah siap kah aku?

Aku ni dah la jahat, aurat pon tutup tak sesempurna muslimah-muslimah lain..

Aku suka sangat melihat muslimah-muslimah yg tutup aurat dgn sempurna..

Aku rasa ingin mencuba..

Tapi istiqamah kah aku nanti???

Itu persoalan yg bermain di minda…

Andai kata suatu hari nnt , ada perubahan pada diri ku..

Aku hanya memberanikan diri untuk mencuba..

Dan andaikata perubahan itu hanya sekektika…

Jangan lah membenci perbuatan ku..

Kerana aku pasti akan cuba lagi…

Suatu hari nanti InsyaALLAH..

Aku ingin sekali mencuba…sampai satu saat aku akan berhenti mencuba..

Dan aku akan mencintai pula…

Cinta akan sesuatu yg sekian lama aku cuba,,

Istiqamah…

Sekarang baru aku sedar …betapa susah nya istiqamah..

Aku takut andai aku tidak kuat..

Aku takut aku akan merubah sisi pandangan org terhadap amalnku..

Aku takut aku akan dikatakan munafik..

Aku tak kata aku akan 100% berubah tapi…

Aku akan cuba…

Aku tak kata perubahan itu akan 100% berubahh..

Sebab aku manusia biasa..

AKu bukan seperti mereka mereka yg hebat di luar sana..

Tapi aku masih ingin mencuba..

JAngan membenci aku andai kata suatu hari nnt aku tersalah percaturan..

Kerana ia memang salah diri ini..

Tegurlahh aku yg lemah ini…

#sincerely me…

                    

3 comments:

  1. in shaa ALLAH zal. Allah uji hambaNya ikut kemampuan hambaNya. awak mampu :D

    ReplyDelete
  2. cube dulu.. hehe.. istiqamah belakang cerita.. dah buat baru istiqamah plak.. hehe :) kita berubah sesama ea ? :)

    ReplyDelete