Saturday, 29 June 2013

Susah ke Senang??



Assalamualaikum,
Bismillahirrahmanirrahim..

      " Hidup ni sekali je bro, ape susah2?"
       " Ye memang hidup ni skali tapi there is no ways turns"
       "we should do the best, as to perform better in our exam,sama mcm Islam...tapi islamku lagi ekslusif"

Islamku lagi ekslusif,,,? apakah itu...
Ye ..diri ini mengakui dua mgg ini sangat busy sbb exam,tapi alhamdullillah Allah masih memberi peluang buat    
 diri ini untuk memperbetulkan diri ....entah dah betul ke tidak,saya sendiri pun tidak tahu...

Ya Allah sebelum itu..sesungguh diri ini memang jauh sekali untkk dicontohi, tapi saya gemar untuk mencari dan berkongsi sebuah lakaran kehidupan selama ini...

"Kau dapat brape? Boleh jawab exam?"
"Aku tak boleh jawab la...aku tension sangat ni! tolong la aku perlu berseorangan"

-----Wahai sahabat , kwn2ku sekalian, Islam agama mu pernah atau tidak mengajar kita agar berputus asa,malah dlm AlQuran,..Harta suci Allah ada menyatakan bahawa kafir lah sesiapa yg berputus asa itu...----
haaa ...kat sini la datang nya islam yg eksklusif..
Bila orang tanya..." saya x kesah kalaupun sy gagal dlm exam ni sbb saya masih menyimpan harta yg begitu bermakna yg x akan ada yg boleh dijual beli suatu ketika nanti,..iaitu iman saya masih bersangka baik kepada Allah,..Kenapa yek? klau x boleh perform dalam sesuatu hal tu mesti kita salah kan takdirkan..ini semua takdir Allah tau x? Ya silakan klau awak nak menangis ,kecewa ,meratap tapi tolong jangan salahkan Allah....Dia telah memberikan yg terbaik, namun kamu je yg tidak mengetahui...

Sahabat ,
kita ni manusia biasa je...kecik sangat...hina sangat...
Pergilah berpatah balikkepadaNya kerana dia sangat rindu kan awak...ye awak yg tengah baca post ini..Kenapa kadang2 dia memberi kita ujian...? sebab Dia nak sangat mendengar keluhan dan tangisan kita...,Dia rindu kan kita,

Sahabat boleh andainya kita berduka...
Menangis sekuat mungkin, tetapi ingat lah...tak semestinya ape yg kita suka adalah yg terbaik untuk kita...mungkin ini yg terbaik untuk kita..InsyaAllah..

Sahabat ingatlah walaupun sepandai mana pon kita...kita masih mempunyai Tuhan yg satu yakni Allah...
Saya yakin ramai dalam kalangan pembaca disini merupakan seorang pelajar...mesti sume sedang sibuk study kan..?

Kawan2;adik2...
Tanya balik hati kita sebenarnya,tujuan belajar ini untuk ape...? belajar ini ibarat amanah yg diberikan Allah kepada kita...jadi amanah harus di simpan..dan juga semestinya dilaksanakan...

Sahabat ,kita ni hamba je,,,kita tends to buat dosa...tanpa kita sedari walau sesaat pon...dan sesiapapun yg tidak menyedari ujian allah sesungguhnya dia org yg rugi...

Ingatlah di saat hati kita kosong, pasti ade sesuatu yg boleh refreshkan hati kita inshaallah...
Jadi bila mana hati ini gundah,tenang kan diri..perbanyakkan zikrillah..
Ayuh kita sama2 memuhasabah diri...
InsyaAllah exam akan habis dalam waktu masa yg terdekat..Jadi, doakan sya dan rakan2 dpt mengharungi perjalanan sy sebagai seorng pelajar di universiti putra malaysia






1 comment:

  1. Finally you posted something! :)
    tetapkan dlm hati,
    "Aku belajar ni kerana Allah swt dan akan aku gunakan ilmu ini demi masa depan islam itu sendiri dan aku sebarkan ilmu ini kepada semua org untuk membangkitkan kembali umat islam yang terlalu dipenuhi dengan fitnah dunia,. mudah mudahan ilmu ini dapat memberi manfaat kepada semua di dunia dan akhirat " :)

    ReplyDelete