Friday, 1 February 2013

Rahmatilah dia,Ya Allah


Rahmatilah dia Ya Allah ...



Saya rindu arwah Wan...
Wan pergi sebelum tgk kejayaanku..
Wan banyak berbakti kpd aku..
Sifat penyayang nya slame 12 tahun aku hidup ni..
xkan pernah aku rasai lagi..
Aku x lagi merasai kasih sayang seorang atuk..
Wan..
Andainya wan ade lagi sekarang..
Saya akan buktikan kepada wan yg cucu wan ni akan brjaya..
Supaya wan bangga,
Tapi ,wan pergi dulu..
wan pergi belum sempat saya nak buktikan kpd wan..
Wan seorang yg mahir dlm taranum...MasyaAllah
suaranya...SubhanAllah
Kalau wan diberi peluang untuk hidup buat sekali lagi..
Saya akan pelajari ilmu yg wan ade..
supaya nnt dpt mengajar keturunan yg lain...InsyaAllah
Tetapi
sesungguhnya Allah tahu apa akn berlaku..
Pemergiannya begitu tenang..


" Mesti abah bangga dengan anak die ni"
kata-kata wan yg terakhir..
akan akan aku ingat sampai bila bila..
 Menjadi inspirasi aku walau dimana pun aku berada nanti.
Ye wan...bukan abah je yg akan bangga..saya janji ...wan pun akan bangga di alam sana
Aku sering kali berdoa kpd Allah agar wan di tempatkan dalam kalangan orang yg beriman..
Walaupun nnt x de sesiapa yg akan mendoakan wan..
saya akan selalu mendoakan wan walaupun sbagai seorang cucu...
Allah mesti sampaikan doa hambaNya yang berdoa kan..?
InsyaAllah..saya akan bacakan wan Yasin supaya wan ada berteman..
Saya nak berbakti pada wan..
walaupun hanya sekadar Al-fatihah..

Sebelum wan pergi..
dia ada memberi aku sekeping duit rm10..
katanya.." nah wan bagi duit ni untk tambah duit raye zal.."
aq pelik...knape wan bagi pd aku sj..
padahal cucu die yg lain kan ada...
katanya " nanti duit ni guna untk sambung belajar"
Yakin kah dia bahawa aku akan sambung belajar..
Ya...sebab wan yakin yg aku akn berjaya..InsyaAllah,
Namun duit itu sehingga sekarang masih belum aku usik..
Masih ada dalam bingkai gambar yg aku framekan..
Dua minggu selepas itu wan pergi...
Selama dua minggu aku x dgr berita pasal wan..
Selepas dia meninggal..baru aku tahu sebelum ini dia demam..
Tp sekali pun aku x tengok die...

Tp pada pagi itu...dia sangat sihat dan cergas untuk ke sawah..
aq x sempat kucup tangan die..
aq x sempat minta maaf dari dia..
aq x sempat berterima kasih pada dia..

Wan..saya nak jadi cucu wan yg baik..
Saya sayang Wan..
Wan akan sentiasa dlm ingatan saya..

Ya Allah..
Ampunkan dosanya,
Terangilah kubur nya
kasihilah ia
Sayangilah dia,
Linungilah nya di bawah lindungan arasy Mu ,
Tempatkan lah dia dalam kalangan orang yg beriman..Amin.

No comments:

Post a Comment